Zdrowie Miesiączka

Podobno bóg Siwa wymyślił hatha-jogę, aby utrzymywać małżonkę Parwati w urodzie, młodości i zdrowiu...

W niektórych szkołach jogi kobiety w czasie menstruacji w ogóle nie praktykują asan. Zalecany jest całkowity wypoczynek od początku do końca okresu. Czasem dopuszcza się jednak możliwość łagodnej praktyki niewielkiej liczby odpowiednio wybranych asan. W naszej Akademii zezwalamy na to w celach zdrowotnych, gdy występują dolegliwości i zaburzenia miesiączkowania, takie jak: bóle, napięcie, zdrętwienie, ciężkość, nadmierne krwawienie, skurcze i inne. To może doraźnie pomóc, ale trwałą poprawę daje tylko systematyczna praktyka wszelkich asan (wykonywana w innym czasie).

Zapraszamy na sesję kobiecą w celu poznania regenerującego zestawu asan podczas miesiączki.

Szczegółowe informacje na temat praktykowania jogi przez kobiety, uwzględniające specyfikę ich rytmu biologicznego, zawarte są w podręczniku Joga - doskonała dla kobiet Gity Iyengar - do nabycia w recepcji.

UWAGA!
Fotografie, które prezentujemy w tym dziale, pełnią wyłącznie funkcję informacyjną i nie mogą być wykorzystywane do samodzielnej praktyki. Asany powinny być wykonywane pod kierunkiem nauczyciela jogi.

Supta-virasana
Viparita-dandasana na wałkach
Sukhasana z głową na krześle
Sukhasana ze skrętem
Janu-śirsasana z głową na krześle
Upavista-konasana z głową na krześle

Supta-baddha-konasana
Viparita-konasana
Śavasana

Asany prezentuje: Małgorzata Skałkowska